Long time no see


Nu var det ett tag sedan vi hördes, bloggen och jag. Anledningen till det är inte mer komplicerad än att livet har hänt och att jag därför helt enkelt inte hunnit skita ut några inlägg (sen har internetåtkomsten varit lika begränsad som den var i Laos också). SÅ, för att catcha up lite så kan jag dra dagarna som gått lite snabbt för er:

Söndag: Jag packade ner ett helt liv i kartonger, kassar och resväskor för flytt till semihuvudstaden. Mamma körde bilen och jag agerade världens sämsta co-driver, men efter att ha varit på lite villovägar lyckades vi både hitta till lägenheten och till Sveriges stolthet IKEA. Några timmar på trevligaste lagret och jag hade hittat allt jag behövde. Väl hemma i Johanneberg sattes mina och mammas manliga sidor på prov då vi fick mecka ihop alla saker själva i sann ikea-anda. Efter ett par timmar lämnade mamma mig och jag lade mig med träningsvärk, huvudvärk och värk i hjärtat.

Måndag: Vaknade för första gången upp i nya sängen, nya lägenheten och nya staden. Herregud, jag kände mig mer vuxen än många vuxna. Frukost konsumerades tillsammans med mina sambos Hanna och Ricard (ingen av dem är min partner, just a notice). Den sistnämde fyllde dessutom år så på kvällen kom Emelie över på lite kalasmys och blev min sovkompis för natten (Emelie är inte heller min partner, just a notice 2). 

Tisdag: Gick upp tidigt och sprang med min kära Svempa i Slottsskogen. Väldigt fint ställe att springa på, för övrigt! Under vår runda såg vi både knubbsälar och hunkiga joggare. Vet inte vad som orsakade störst intresse.

På eftermiddagen mötte vi upp Thure som vi träffade på Bali och i Thailand (för er som följt bloggen länge så är det han med den konstiga hållningen. Förlåt, internskämt) men även hans supertrevliga kompis Sandra. De berättade det mesta om Göteborgs uteliv vilket vi tacksamt tog emot med öppna armar. Kvällens timmar i Sveriges troligtvis café- och regntätaste kommun spenderades i Emelies väldigt trevliga etta.

Onsdag: Började återigen dagen med en löptur bara för att komma på att det SUGER att bo högst upp på ett berg. Mjölksyra deluxe! Å andra sidan kommer jag få världens booty om jag bor kvar här i några år, vilket med tanke på partnersaknaden borde ses som positivt.

Resten av the day har jag irrat runt på stan och inhandlat det obligatoriska spårvagnskortet. Aaaah, nu känner jag mig som en riktig Göteborgare!

Inatt: Kommer jag ligga sömnlös eftersom skolan börjar imorgon. Tankar om vad man ska ha på sig, hur nollningen kommer vara och andra stora världsproblem är förmodligen det som kommer kretsa runt i min skalle.

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0