GULDFIRANDE

07.15 hämtade ett trött par Ljunggren upp mig för färd mot den fina hufudstaden. Fyra timmars bilåkande senare var vi framme vid Arlanda där vi blev hänvisade till den svenska flygplatsens konferenslokaler där vi skulle få trängas med journalister om bästa fotoplats. För er med 0% hockeyintresse som inte fattat galoppen: vi skulle fira och träffa våra kära JVM-guldmedaljörer. STORT!
Så kom så äntligen bussen med våra underbara killar. Vilket mottagen de fick!
Max hade inte en aning om jag och gudföräldrarna skulle vara där så han fick efter en ordentlig syskonkram knappt fram "Men vaffan gör ni här?". 

Intervjuer, tal och till och med ett pressmeddelande från knugen och Sill-Fia följde och killarna verkade mer än glada.
Efter att ha kikat på hela laget och hunnit sätta snygghetsbetyg på de flesta (SKOJA) fick jag äntligen en pratstund med min egen lilla stjärna. Folk tycker för övrigt att det är konstigt att jag fortfarande kallar Max för plutten, men det är så han alltid kommer vara för mig. Trots att han är en bra bit längre, några kilon tyngre (inte länge till om jag ska fortsätta att avverka chokladkakor i samma takt som andra avverkar luft) och ett par muskler starkare.
Lite försenat fick han mina julklappar och fick sedan ställa upp på mer intervjuer. Bara det tycker jag är vrölhäftigt; min lillebror, för att poängtera: MIN LILLEBROR, blir intervjuad av sportbladet, tv och radio. Herregud, vad har ni ställt till med pojkar?
Sötaste för dagen var utan tvekan förbundskaptenens son som fick posera med Max och även prova hans guldmedalj. En sån unge vill jag också ha!
Jag har slut på ord men här kommer lite mer bilder från mottagandet:
/Emma

Kommentarer
Postat av: anna

åhh jag blir så glad av att se bilderna! Jag tror jag är kär i Max, han pratar så himla gulligt och gosig. Är inne här och kollar hela tiden.. haha.

Tycker att du också är fin:) din klocka på bilden, var är den ifrån? letar som bara den efter en.. :)

2012-01-09 @ 13:37:41
URL: http://olavis.blogg.se/
Postat av: Moa

Vad är det Max har gjort med ögonen? Är det någon hockeyskada?

2012-01-09 @ 20:25:49
Postat av: Emma

Det var fint sagt! Klockan är direktimporterad från Thailand!

2012-01-13 @ 08:32:46
URL: http://emmasochemelies.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha, tror nog allt att du satt snygghetsbetyg på dem ;)

2012-01-15 @ 00:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0