En liten pisselista

Att flytta till Götet känns redan nu, efter ett par ynka dagar, som ett av mina bästa beslut i livet. Jag kan utan problem skriva en lista på flera sidor om hur bra allt är, men det hade inte varit jättelajban läsning så här kommer det tradiga, bittra och sketna med att flytta hemifrån:

1. Avsaknaden av diskmaskin. Att diska har helt plötsligt fått en helt ny betydelse. När mamma hemma i Skövde bad mig att ta ordning på tallrikarna satte jag bara in dem i diskmaskinen och lät den kära elektriciteten göra jobbet. Nu blir diskningen en procedur på betydligt längre tid och som resulterar i nariga händer och en trött rygg. I vissa få förundrade fall kan den dessutom bli våldsam:



2. Saknaden av älskade mamma och pappa, givetvis. 

3. Att bara ha två nycklar på tre personer. Blir lite "Jaha vem vill bli utelåst idag då?" liksom. 

4. När tre personer ska dela på en toalett kan det lätt bli kaos. Än har det inte varit några problem då vi har gått upp vid olika tidpunkter men jag skådar kommande krigstider. Fördel Friberg då jag har cirkus en meter till den populära WC-stolen.

5. Lokalsinnesbristen blir plötsligt väldigt tydlig. Jag tackar gud, buddha, allah, tekniken och allt däremellan för Google Map. Utan den appen hade jag fortfarande inte kommit hem än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0