Övning ger färdighet!


Efter flera timmar framför spegeln var vi äntligen klara klassdiscot i 5an, supertaggade och supersöta! Hur tänkte vi undrar ni, tänkte vi alls undrar vi?


Överst: Emma, Emelie
Under: Murre och Mollan

Nerråå så illa var det faktiskt inte, trots vår unga ålder hade vi allt lite vett i skallen. Vi skulle troligtvis bara laborera lite med ögonskuggorna på varandra, jag och mollan skulle sminka varandra medan murre sminkade emmisen och tvärtom. Jag kommer så väl ihåg hur Mollan gång på gång upprepade "du får inte sminka mig för mycket, inte för mycket, inte för mycket", vilket jag höll mig till väldigt bra. Hur Mollan tänkte kan man däremot ifrågasätta, hon kan ju inte tänkt, "wow det här blir nog häftigt" eller "woho, nu kommer killarna falla som stenar" utan tankebanorna måste mer cirkulerat i banor som, "haha, nu jävlar ska hon bli fuler" och visst tusan lyckades hon! Kombon illbrun näsa, lila ögonskugga med en hejdundrans massa läppstift resulterade självklart inte i något ragg utan istället i gapskratt!

Åå, jag saknar ändå den tiden då den blåa ögonskuggan förvirrade klassens killar om vi hade blåtiror eller var sminkade, för jajjemän den frågan fick en av min godingar på bilden allt höra!
/Brunnäsan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0