Man måste dö några gånger innan man kan leva


Nu börjar det verkligen kännas på andra sidan ryggmärgen att det inte är långt kvar tills vi ska åka. Jag tycker att den här resan ska bli så sjukt rolig, men det är så många man måste säga hejdå till. Och har man svårt för alla typer av avsked så kommer det här att bli en liten pärs.

Idag överkonsumerade jag därför näsdukar och knarkade alvedon bara för att kunna gå till jobbet. Jag brukar i normala fall inte gå av för hackor men idag var det inte jobbmoralen som spökade i hjärnkontoret utan jag ville verkligen gå dit. Det vill jag i och för sig alltid, men nu riktigt längtade jag.

Jag har bara två futtiga dagar kvar på min förskola och jag kommer garanterat sakna alla barn och personal något djävulskt. Att jobba med människor ger så mycket mer och blir så mycket personligare än att kopiera papper och sätta på kaffekokarn.

Nu ska jag baka muffins till de små liven och tidigare idag var jag och köpte en chokladkorg till mina kollegor på min avdelning. Och priset till årets medarbetare går till Emma Friberg!

/Emma


Kommentarer
Postat av: :)

när skulle du åka till sundsvall och brorsan?

2011-09-26 @ 20:01:50
Postat av: Emma

Jag åker upp nu på söndag och hälsar på den lille parveln :)

2011-09-26 @ 20:39:02
URL: http://emmasochemelies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0