Little Miss Clumsy


Normalt när jag är osmidig brukar jag välta glas, trampa folk på fötterna eller få en boll i huvudet (alternativt råka kasta en boll i huvudet på någon annan, ofta okänd, person). Men inte idag. Idag var jag fan-i-helvete-vad-ont-det-gör-klumpig.

För det första hamnade jag på arslet direkt när jag klev ur sängen. Bokstavligt talat. Nyvaken och go skulle jag gå upp för att käka frulle och satte foten på mitt överkast. TJOOOF sa det, och jag blev ett blåmärke rikare där bak.

För det andra skulle jag flytta på en stol på jobbet. Jag lyfte upp den, bar den till rätt plats och släppte ner den. Utan att titta var jag hade placerat mina fötter. BOOOOM sa det, och ett par tånaglar färgades blåa.

För det tredje fick sig benet en smäll också. Synd att missa länken mellan tårna och arslet liksom. Ut med matvagnen skulle jag, och snabbt skulle det gå. I 100 km/h kom jag farande och kraschade in i soffan. PIIIIP-PIIIIP-PIIIIP sa det (=jag. Jag jobbar på förskola, vilket innebär att det är mindre lämpligt att svära), och jag fick ytterligare ett märke till samlingen.

Otursdag i klass med fredag den trettonde. Fast det var torsdag den femtonde.
/Emma 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0