Jordens undergång


Ämnet har varit aktuellt i fikarum, på film och i forskningslokaler: år 2012 ska jorden gå under. Bu-to-the-hu. Hur man väljer att tolka detta ångetsframkallande påstående som de gamla aztekerna skrev ner i sina dagböcker är förstås olika, men som jag ser det finns det tre olika options: 

Ett: Man tror inte på möget.

Två: Man tror på teorin men är glad ändå eftersom vi alla stryker med om jorden massförstörs. Allting blir alltid bra tillsammans!

Tre: Man tror på teorin till hundra procent, sätter ena foten i graven och förbereder sig på smällen som kommer på nyårsafton. 

Varför jag skriver det här? Förmodligen för att övertyga mig själv om hur tramsigt det är. Jorden gå under, tsss. Jag ska bli hundra år och rymma från äldreboendet!
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0