En skum tomte


Jag har panik! Inte så mycket inför resan utan mer för att jag inte kommer vara i mitt kära hemland igen förrän den 19e december. Då har jag bara fem dagar på mig att infinna julkänslan! FEM DAGAR!

Så jag har gjort det enda rätta. Försökt hitta julen tre månader för tidigt. Mina mest spelade låtar på spotify är Christmas Eve och Fairytale of New York, och det dröjer säkert inte länge innan Carolas Jul-i-Betlehem-sound vibrerar från det Fribergska huset. Sen ska jag försöka hinna med så många skumbad och varma koppar choklad jag hinner innan avfärden. Jag brukar egentligen föredra glöggte framför o'boyen men denna gudomliga tesort har inte nått butikerna än. Hur jag vet det? Jag har varit och frågat!

"Hej, jag skulle vilja köpa lite glöggte"
Expediten tittar mycket skeptiskt på mig, letar efter tänkbara dolda kameror, hittar ingen och ger mig slutligen vilken-mottagning-har-du-rymt-från-blicken innan hon svarar:
"Det kommer tyvärr inte in förrän i december"
"Okej, det var sy.." 
"Och det är SEPTEMBER nu"
tillägger hon eftersom hon verkar osäker på min nutidsuppfattning, alternativt tror att jag slagit i huvudet och för tillfället är lite lätt sinnesförvirrad. 

/emma  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0