Bokmässan


Om pensionärsklockan ringde förra helgen jag var i Götet så var det definitivt kulturnissen i mig som kom fram vid gårdagens besök av Bästkustens huvudstad.

Massa billiga böcker, massa folk som snackade böcker och massa folk som skrev böcker. Den blivande svenskaläraren was in heaven!

Sen kändisspottade vi en hel del kändisar också. Jag vet, jag är supercool. Vi såg bland annat..

..Alex Schulman, men han vågade jag inte yttra ett ord till med risk för att vara upphov till en bitterrolig krönika om jobbiga fans.

..författarna till Suneböckerna som jag faktiskt vågade prata med men som svarade ett väldigt kort "Jaha, vad kul" (i sann good-for-you-anda) när jag berättade att jag älskade att läsa deras böcker när jag var ett litet kiddo. Så många gånger som jag legat och vridit mig i sängen av garv när jag läst om Pappa Rudolf så tänkte jag att nu skulle minsann skrattmusklerna få jobba, men icke.

..fina och supertrevliga Denise Rudberg.

När jag träffar en kändis blir jag inte starstruck i form av tunghäfta, snarare tvärtom. Jag babblar på. Vad jag däremot blir är röd i ansiktet. Det finns liksom en anledning till att jag mixtrat med färgerna på bilden ovan.

Roligast på bilden är ändå kvinnan som sitter längst ut till höger som också är med och posar.

/Emma

Kommentarer
Postat av: StädAnna

Men va i! Jag va ju också på bokmässan.. Hur kunde vi missa varandra? Jag menar, det va ju inte så mkt annat folk där. ;)

2011-09-25 @ 16:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0