Körkortsmannen


I måndags tog Maxxie det stora klivet ut i vuxentrafiken då han bytte den gamla id-brickan mot körkort. Så duktig så! Medan han cruisade runt i en hyrbil från Statoil passade jag på att shoppa lite med de båda hockeyfrugorna Linda och Malin. Ut till Birsta for vi och störst attraktionskraft på plånkan hade apoteket och glassbaren. Ingen större skräll, med andra ord.

I körkortspresent fick lillemannen en skjorta som satt som ett smäck. I gengäld passade visade han upp sina dolda matkunskaper i form av korv stroganoff. Nam nam nam.

Igår morse hade Max träning och jag passade på att spendera en hel del Carl von Linné på saker jag har köpförbud på: höstkläder. Bland annat fick den här lilla mössan åka med i shoppingbagen med förklaringen att jag faktiskt inte vill frysa om öronen när jag kommer hem från Thailandet. Jag är hopplös.

För att stilla samvetet en aning köpte jag ett par vansinnigt fula sandaler som jag har tänkt att traska runt i när jag befinner mig på andra sidan jordklotet. De är så jäkla ugly att jag inte tänker visa dem på bild här i bloggen med risk för att ni ska tappa hakan i tangentbordet av smaklös chock.


Efter att ha krigat med samvetet ett tag gick jag vidare till Sundsvalls mysigaste inredningsbutik. SÅHÄR VILL JAG BO! Hanna, tror du vi kan fixa det?

När brorsan hade tränat klart firade vi att han hade tagit körkort med en åktur upp på berget, men även att det var kanelbullens dag. Tyvärr var det slut på just kanelbullar, dagen till ära, så vi fick nöja oss med krämbullar istället.

Efter att ha glott på en ny favoritserie var det derbydags där Modo, tyvärr, drog det längsta strået. Men Timrå tar nya tag, för redan imorgon är det match mot HV där jag och halva släkten kommer sitta bänkade.

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0