Julehus



JAG ÄLSKAR JULEN! Trots att jag är 20 år fyllda går jag runt och glittrar likt pyntet i granen under dagarna innan klapparnas afton. Slå in paket, tända ljus och käka lussebullar - aaah! Jag myser deluxe!

Idag, den 23 december, irrade jag min vana trogen runt i Skövde city för att inhandla de sista klapparna och även dricka inför den kära juledagen (svetten rann längs med ryggen efter att ha krigat med så många glögg- och julölssugna människor om systemets läckerheter). Varje år förbannar jag mig själv för att jag alltid är ute i sista sekund men likväl så står jag där året därpå och stampar utanför affärernas portar klockan tio dagen innan julafton. Men det är härligt, på något vänster. Alla är lite lätt stressade, fullpackade med påsar och sådär glada man bara är när man är långledig. 

Nu ska jag dricka dagens sjunde tekopp och mysa ner mig bredvid mina kära päron. Det är inte så dumt att vara hemma, trots allt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0