Nya läsare?

Nu när jag och Emelie har varit 2010-talets Judas och övergett våra andra bloggkollegor för att helt enkelt starta en ny, tänkte jag att det var på tiden att vi faktiskt presenterade oss. Jag och Emelie är rätt så lika (inte till utseendet. Hon är lång, blond och smal medan jag är mörk, inte alltför lång och måste nästan beställa två säten när jag åker tåg för att verkligen vara säker på att häcken får plats) så jag gör helt enkelt presentationen i vi-form:

*Vi ska båda till Asien i höst (tillsammans, go figure).
*Oturen drar sig till oss värre än 40-plussarna på krogen.
(*Vissa kallar inte ovanstående fakta för otur utan för klumpighet. Stämmer inte! Nåja, en kombo av båda kanske är grunden till att vi ofta råkar ut för saker som andra inte råkar ut för.)
*Tävlingsmänniskor! RAAOWRRR!
*Vi är båda i grund och botten väldigt snälla och omtänksamma människor. 
*Gymnasielärarutbildningen och Göteborg blir vår destination i januari. 
*Hundar och andra typer av djur (kräk) är inte något du ska prata om i fall du är på date med någon av oss.
*Vi har en mindre hälsosam inställning till mat.
*Ironi och sarkasm är våra ledord.
*Vi överkonsumerar te så mycket att jag inte skulle bli förvånad om det faktiskt är VI som gör att Lipton går med vinst varje år.
*Träningsfreaks. När vi väl är inne i den perioden (allt eller inget, baby) så spenderar vi faktiskt väldigt många timmar på gymmet eller i löparspåret.
*Vi har en mindre hälsosam inställning till shopping.
*Båda är allergiska mot än det ena än det andra.
*Vi har stans bästa humor.

Sen har vi ju en hel del som skiljer oss åt också. Emelie är alltid den genomsnälla och glada, medan jag varierar mellan att vara den genomsnälla/glada och pms-bruden/bitchen. Japp, det var nog det som skiljde oss åt. Och att jag överförbrukar paranteser, det gör inte Emelie.


/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0