Monday my day

Två veckors ledighet har helt klart satt sina spår. Holy mama, jag är precis slut i både kropp och huvud efter första arbetsdagen efter semestern. Tur att jag både har stans roligaste jobb och trevligaste kollegor! 

Måndagar brukar inte direkt vara my favourite day of the week (säg nån som gillar måndagar?), men ikväll var den fin som sören. Tre-rätters där jag inte lyfte ett finger för att hjälpa till och skönaste töserna gör att den här måndagen har stor kapacitet att utmana lördagen om bästa-dagen-i-veckan-priset.

Wänghultan var den som höll i spektaklet eftersom hon ska bli hockeyfruga på heltid och alltså lämna oss andra för de lite mer sydligare trakterna av Sverige. Flickan ska plugga också, värt att notera, så ni inte tror att hon ska konvertera till latsidan.

Amanda var den perfekta värden/kocken/drinkmixarn. Stående ovationer!

Den här granna tösajäveln var det sjukt kul att se igen! Hon stod också för kvällens fakta då hon berättade att man bara är sex steg ifrån varenda människa i världen. Närmare förklaring krävs: Jag känner Hannas syster, som var aupair hos en familj där pappan känner USAs vice president och som i sin tur känner presidenten. Jag är alltså bara fyra steg från Obama! POOOOW!!

Tio kilo senare har jag nu dumpat min bakdel i en sjukt skön soffa och orkar inte ta mig upp. Magen skulle kunna befinna sig i åttonde månaden, utan tvivel. Ett definitivt tecken på att maten för kvällen var lite för god.
/emmma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0