En onsdag i min smak

Väckarklockan ringde okristligt tidigt denna morgon eftersom pappa Skåningen fyllde år och skulle firas. Frukost på sängen blev det inget med, men skönsång och en hel drös med paket signerat H&M fick han. Extreme wardrobe makeover, CHECK! 

Varje onsdag är jag ledig så jag passade på att ta sovmorgon deluxe när pappa hade åkt iväg till jobbet. När jag sen vaknade, utvilad och fräsch, fick jag ett städryck och dammsög halva huset, handtvättade min klänning och sorterade böckerna i mitt rum. Pluspoäng på karmakontot!

När uret slog halv två hoppade jag på min halvt punkterade hoj och började trampa ner mot centrum. Jag hann med att tampas med både ösregn och arga bilister innan jag var framme. Väl där mötte jag upp min forna arbetskollega Alma och vi tjötade ikapp över en lunch på Mamma Mia. Sjukt god mat, för övrigt. Den som berättar hur många kalorier det var i såsen får stryk! 
 
Efter lunchen spenderade jag en evighet inne på apoteket. Jag vet inte vad det är med nya mediciner och hokus-pokus-tabletter som gör mig så jäkla intresserad, men något visst är det. När jag till slut fick arslet därifrån begav jag mig till Sveriges stolthet; H&M. Där provade jag plagg efter plagg innan jag kom på att jag har shoppingstopp på allt vad höstkläder heter. DAMN! Så då gick jag och köpte tekoppar istället. Kan ju inte komma hem tomhänt, liksom.

Tjejfika big time med destination rådhuset var nästa stopp. Koppar med te avverkades i samma takt som skratten och samtalsämnena, och jag svor högt för mig själv när jag var tvungen att åka hem. Varför har inte dygnet 36 timmar?

Än var inte dagen slut, för när jag kom hem så vankades det födelsedagskalas för pappsen. God mat, mer skönsång och en väldigt rolig släkt får sammanfatta kvällen! Grattis pappi!

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0