Det där med att hålla löften

Jag och mina partners in crime har sagt att vi ska försöka bli mer nyttiga, vilket kort och gott innebär att vi ska sluta hetsäta kakor/godis/chips. Detta är dock inte lätt när Maxi har erbjudande som det här..

eller det här..

eller varför inte det här..

Asså vad i hela friden? Kan de inte rea ut linfrön, broccoli eller toapapper istället? Helt plötsligt är det VÄLDIGT jobbigt att gå till affären och bara köpa mjölk.

När jag var där igår för att köpa keso hade Maxijäkeln dessutom "fyra chokladbollar för 10:-". Jag lyckades dock undvika fällan genom att som ett mantra upprepa "nej, nej, nej, nej, nej" i huvudet. Och det funkade, så förhoppningsvis kan jag klämma mig i min två år gamla klänning idag.
/Emma 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0